En röst på moderaterna - är en röst på en man!

En röst på moderaterna - är en röst på en man! TT:s genomgång av moderaternas riksdagslista visar att partiet har långt kvar till varannan damernas. Får partiet lika många mandat i höstens val som 1998, stiger andelen kvinnor marginellt från 30,5 till 34,2 procent, enligt TT:s beräkningar. S-kvinnors ordförande Inger Segelström konstaterar att en röst på moderaterna - är en röst på en man! - Moderatkvinnorna har alltid kritiserat S-kvinnor för att de inte är där makten är. Men det är socialdemokraterna som går till val med nästan alla riksdagslistor varvade. Kvinnor och män må vara olika, men vi ska vara jämställda, säger Inger Segelström. Därför måste kvinnor finnas med där besluten fattas. Ett av dessa ställen är Sveriges riksdag. För S- kvinnor, som alltid kämpat för halva makten, är det viktigt att socialdemokraterna går till val med varvade riksdagslistor, avslutar Segelström. För ytterligare information: Inger Segelström 070-579 52 51 Besök: www.s-kvinnor.a.se eller www.avant-garde.nu S-kvinnor, Box 70458, 107 26 Stockholm, tel. 08-700 26 00, fax 08-676 09 26 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/25/20020425BIT01760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/25/20020425BIT01760/wkr0002.pdf