Inbjudan till informationsträff

Inbjudan till informationsträff S-kvinnor och Byggnads presenterar sitt samarbete - Händelsernas Hus på Bo01 i Malmö. Den 17 maj invigs Händelsernas Hus i Kvarteret Framtiden på Bomässan Bo01 i Malmö. Vi inbjuder nu till en förhandstitt på vår gemensamma utställningspaviljong. Vårt Händelsernas Hus ska ge besökarna en annorlunda och överraskande upplevelse. Den ska föra besökarna från den första jämlika bostaden i mammas mage, genom korridorer som illustrerar marknadens nycker till ett gemenskapens rum där var och en ska få välja väg för framtidens bostäder. Inger Segelström och Ove Bengtsberg inleder och arkitekten Catherina Fored presenterar och beskriver tanken bakom Händelsernas Hus och dess speciella karaktär - framförallt de spännande interiörerna. Informationsträff Fredag 4 maj kl 13:30, ABF-Huset, Fabiansalen, Sveavägen 41 Det bostadspolitiska samarbetet mellan Byggnads och S-kvinnor fortsätter hela sommaren på Bo 01 i Malmö. - Vi har valt att göra en annorlunda utställning, där vi hellre ställer besökarna inför frågor än ger färdiga svar, säger S-kvinnors ordförande Inger Segelström och Byggnads ordförande Ove Bengtsberg. Utställningen ska väcka känslor och ge utrymme för eftertanke, den ska bjuda på överraskningar och leda till samtal om framtidens bostäder. Utställningspaviljongen Händelsernas Hus i Kvarteret Framtiden finns i den södra delen av Bo01, vid Kanalparken. - Vi hoppas på många besökare, många spännande samtal om hur vi formar gemenskapens bostäder i Kvarteret Framtiden och att den som besöker oss ska bära med sig en upplevelse som gör att man ställer frågor om framtidens bostäder. Vi vill med vår paviljong nå såväl unga som gamla. Vi hoppas att man ska tycka att Händelsernas hus ger en spännande och annorlunda upplevelse, säger de båda ordförandena. www.s-kvinnor.a.se eller besök vår kampanj: www.e-quality.nu S-kvinnor, Box 70458, 107 26 Stockholm, tel. 08-700 26 00, fax 08-676 09 26 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/05/02/20010502BIT01490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/05/02/20010502BIT01490/bit0001.pdf