Margareta Winberg besöker S-kvinnors Fruntimmersvecka på Gotland

Margareta Winberg besöker S-kvinnors Fruntimmersvecka på Gotland S-kvinnors traditionella Fruntimmersvecka v. 28 på Gotland och Björkhaga Semesterhem, gästas i år bl.a. av Margareta Winberg som talar om livsmedel och konsumentpolitik. Till Fruntimmersveckan kommer S-kvinnor från hela Sverige med barn och/eller väninnor för avkoppling och föreläsningar. Allmänhet och press inbjuds att lyssna på förmiddagsseminarierna kl 9 - 12 varje dag. Måndag 9 juli Maria-Paz Acchiardo från LO pratar och inspirerar om alla människors lika värde. Tisdag 10 juli Ulla Johansson från LO. Ulla har skrivit flera böcker på temat jämställdhet och jämlikhet, som rönt stor uppmärksamhet. Onsdag 11 juli Ingegärd Sahlström som jobbar med "Nationellt råd för kvinnofrid". Syftet är att utgöra ett rådgivande organ för frågor som rör våld mot kvinnor. Socialdemokraternas kväll i Almedalen med Lars Stjärnkvist. Torsdag den 12 juli Jordbruksminister Margareta Winberg pratar om livsmedel och konsumentpolitik. Fredag den 13 juli Britt Bohlin talar om valstrategi. Britt är 1:a vice ordförande i den socialdemokratiska riksdagsgruppen. Varmt välkomna till en spännande vecka med S-kvinnor! Kursledare: Monica Green, riksdagsledamot, mobil 070-5304210 Carina Ohlsson, riksdagsledamot och ledamot i S-kvinnors styrelse, mobil 070-343 96 30 Arrangörer: S-kvinnor på Gotland (Björkhaga semesterhem ligger tre mil söder om Visby och två kilometer från Klintehamn) www.s-kvinnor.a.se eller besök vår kampanj: www.e-quality.nu S-kvinnor, Box 70458, 107 26 Stockholm, tel. 08-700 26 00, fax 08-676 09 26 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/06/20010706BIT00250/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/06/20010706BIT00250/bit0002.pdf