OAPI meddelar patentskydd för instagraft-teknologin i Afrika

Organisation Africaine De La Propriete Intellectuelle (OAPI) har meddelat att instagraft-teknologin har beviljats patentskydd i Benin, Burkina Faso, Kamerun, Centralafrikanska Republiken, Komorerna, Kongo, Elfenbenskusten, Gabon, Guinea, Guinea Bissau, Ekvatorialguinea, Mali, Mauretanien, Niger, Senegal, Tchad och Togo. Patentskyddets giltighetstid kommer att vara 20 år från inlämningsdagen, 23e januari 2017.

”Med detta besked har vi nu ett brett skydd för vår teknologi i Afrika vilket är glädjande då behovet att utföra hudtransplantationer på ett billigt och enkelt sätt är särskilt stort på de Afrikanska marknaderna.” säger bolagets CEO Petter Sivlér.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som S2Medical AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26/2 2020 kl. 16:15

Partner Fondkommission AB (telefon 031-761 22 30, www.partnerfk.se) är bolagets certified adviser.