• S2Medical AB/

Rättelse och komplettering av tidigare utskickat pressmeddelande S2Medical AB (publ): Delårsrapport för första kvartalet 2019

Rättelsen avser att pressmeddelandet innehöll en hänvisning till fel regelverk.

Rätt hänvisning skall vara:

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som S2Medical AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014 och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23/5 2019 kl. 08:00.

Delårsrapporten var inte korrekt bilagd i tidigare pressmeddelande men är nu bilagd till detta pressmeddelande.

Pressmeddelandet saknade information enligt Nasdaq First Norths regelverk. Nedan följer kompletterande information:

FINANSIELL UTVECKLING

OMSÄTTNING OCH RESULTAT

Omsättningen för kvartal 1 uppgick till 0,4 (0,2) MSEK, vilket är hänförligt till en ökad orderingång under första kvartalet.

Rörelseresultat (EBIT) för kvartal 1 uppgick till -3,8 (-2,3) MSEK, en minskning med 1,5 MSEK. Minskningen är hänförlig till ökade kostnader för bolaget på grund av ökad aktivitet. Rörelsemarginalen uppgick till -910 (-1 277) procent.

Resultat efter skatt för kvartal 1 uppgick till -3,8 (-2,4) MSEK. Minskningen i resultat jämfört med samma period föregående år beror på att kostnaderna för bolagets aktiviteter ökade mer än omsättningen under det första kvartalet.

Vinst per aktie för kvartal 1 uppgick till -0,34 (-647,47). Resultat per aktie efter full utspädning av utestående teckningsoptioner för kvartal 1 uppgick till -0,32 (-611,10).

FINANSIELL STÄLLNING

Bolagets finansiella ställning och likviditet är fortsatt god. Likvida medel uppgick per balansdagen till 32,2 MSEK jämfört med 36,4 MSEK vid periodens ingång. Eget kapital uppgick till 39,8 MSEK, jämfört med 43,5 MSEK vid periodens ingång. Soliditeten uppgick vid periodens slut till 90 procent. Intäktsökningen under kvartalet är hänförligt till en ökad försäljning som är ett resultat av större investeringar inom sälj och marknadsföring.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som S2MedicalAB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23/52019 kl. 13:23.

Partner Fondkommission AB (telefon 031-761 22 30, www.partnerfk.se) är bolagets certified adviser.