S2Medical AB (publ) erhåller två ordrar om totalt ca 3 000 000 SEK

S2Medical AB (publ) har erhållit två ordrar om skyddsmaterial till Sjukvården, ordervärdet är totalt ca 3 000 000 SEK med en hälsosam vinstmarginal.

Ordrarna avser godkänd skyddsutrustning som tillhandahålls av underleverantör i Kina. Kunderna är olika distributionsföretag i Skandinavien som sedan tidigare har genomfört affärer med S2Medical. De första leveranserna av lagervaror kommer att flygas till Sverige idag och sedan följas upp med löpande leveranser under den kommande veckan.

”Vi på S2Medical är mycket tacksamma över att i denna kris kunna bidra till att skydda patienter och sjukvårdspersonal med godkänd skyddsutrustning.”
säger bolagets VD Petter Sivlér.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som S2Medical AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-03-19 kl. 11:09

Partner Fondkommission AB (telefon 031-761 22 30, www.partnerfk.se) är bolagets certified adviser.