• S2Medical AB/

S2Medical AB (publ) har vunnit en upphandling av Epiprotect i Sverige till ett uppskattat värde av ca 4 500 000 SEK

S2Medical AB (publ)s förband Epiprotect har efter ett flertal utvärderingar med positiva resultat blivit efterfrågat i de regioner som tillsammans kallar sig för femklövern.Femklövern består av Region Uppsala, Region Dalarna, Region Örebro län, Region Västmanland och Region Södermanland. Då regionerna ser ett stort behov av Epiprotect innan nuvarande upphandling löper ut har regionerna genomfört en tilläggsupphandling.

S2Medical AB (publ) har fått ett avtal för denna tilläggsupphandling, vilket innebär att regionerna har tillgång till Epiprotect under nuvarande upphandlingsperiod. Regionerna har även uppskattat vilka volymer som kommer att användas fram till nästa upphandling februari 2022. Det uppskattade värdet är satt till ca 4 500 000 SEK.

”Äntligen har bolagets långsiktiga strategi att produkter för sårläkning skall ta plats i offentliga upphandlingar gett resultat i Sverige. Vårt arbete bygger på att patienter med svårläkta sår skall få rätt hjälp och denna upphandling är ett stort steg i rätt riktning.” säger bolagets CEO Petter Sivlér.

Denna information är sådan som S2Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-12-03 14:04 CET.

Partner Fondkommission AB (telefon 031-761 22 30, www.partnerfk.se) är Bolagets certified adviser.