S2Medical AB säkrar nytt låneavtal och siktar på att vara skuldfritt senast juli 2024

S2Medical AB (publ) ("Bolaget") är stolta över att kunna meddela att ett nytt låneavtal har undertecknats. Detta avtal ersätter det föregående som utgick i december 2022. Med denna nya finansieringsstruktur, är Bolagets avsikt att, efter en första amortering, behålla en återstående låneskuld om cirka 8,1 miljoner SEK.

Den månatliga räntan på lånet är 3% fram till december 2023 och sänks till 1,5% därefter. Avtalet stipulerar att en del av det ursprungliga lånet kommer att betalas av med medel från likviden från företrädesemissionen som företaget för närvarande genomför. Den återstående delen av lånet kommer att betalas av genom likvid från de teckningsoptioner som löper under 6, 12 och 18 månader. Bolaget förväntas vara skuldfritt senast i slutet av juli 2024.

S2Medicals VD kommenterar: "Vi är glada över att ha säkrat detta nya finansieringsarrangemang som kommer att stödja vår fortsatta tillväxt och utveckling. Vi ser fram emot att fortsätta arbeta med våra långivare och aktieägare för att leverera på vår långsiktiga strategi."

Denna information är sådan som S2Medical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2023-07-04 10:21 CET.