SivlerSkog Group AB har avyttrat en mindre del av sitt innehav

Huvudägaren SivlerSkog Group AB har informerat S2Medical AB (publ) att de har avyttrat 500 000 B-aktier i S2Medical. Försäljningen har gjorts för att återbetala lån som tagits upp för att finansiera bolagets utveckling. Efter försäljningen äger SivlerSkog Group AB 2 000 000 A-aktier och 2 500 000 B-aktier vilket motsvarar ca 39,8 % av kapitalet och ca 66,6 % av rösterna. Huvudägarnas målsättning är att kvarstå som långsiktiga delägare och fortsätta driva verksamheten i enlighet med tidigare kommunicerade planer.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som S2MedicalAB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29/1 2019 kl. 22:35.

Partner Fondkommission AB (telefon 031-761 22 30, www.partnerfk.se) är bolagets certified adviser.

Petter Sivlér – CEO, S2Medical AB (publ) Telefon: +46 (0)8-70 000 50