Förändringar i Saabs koncernledning

Ann-Kristin Adolfsson, idag Chief Strategy Officer, har blivit utsedd till ny chef för Saab Ventures. I och med sin nya roll lämnar Ann-Kristin Adolfsson koncernledningen.

Ann-Kristin Adolfsson kommer även i sin nya roll att rapportera direkt till VD och koncernchef Håkan Buskhe.

Pontus de Laval, idag Chief Technology Officer, har blivit utsedd till tillförordnad Chief Strategy Officer, men kvarstår även i sin ordinarie roll som Chief Technology Officer. I sin nya roll kommer Pontus de Laval att ta plats i koncernledningen som adjungerad medlem.

Dessa förändringar gäller från och med idag, 20 mars.

Följ oss på Twitter: @saab

Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter i hela världen. Genom innovativt, pragmatiskt och samarbetsinriktat arbete, utvecklar, anpassar och förbättrar Saab ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov.