Påminnelse: Välkommen till Saabs ubåtsseminarium

Saab bjuder in media, analytiker och investerare till ett ubåtsseminarium i Stockholm den 30 augusti 2019. Välkommen till seminariet för ett nedslag i Saabs ubåtsverksamhet.

Ubåtsseminariet leds av Gunnar Wieslander, chef för Saabs affärsområde Kockums.

Seminariet syftar till att öka kunskapen om hur Saab konkret arbetar med ubåtsutveckling och –produktion, samt hur vi rustar för framtiden.

Utöver en överblick av läget i verksamheten avser vi besvara frågor som: Hur får man en 15 år gammal ubåt att bli världens mest avancerade? Hur designar man moderna ubåtar? Hur optimerar man produktionen av ubåtar?

Talare:

• Gunnar Wieslander, chef för Saabs affärsområde Kockums
  • Rickard Jonasson, produktägare för halvtidsmodifieringen av Gotland-klassen
  • Anna Gandal, chef för mekaniska system
  • Helena Lönegård, produktionschef, platschef i Karlskrona

Moderator: Ann Wolgers, presschef

Tid: Fredagen den 30 augusti 2019 kl. 9.00 – 10.00 (frukost serveras från 8.30).

Plats: Saabs huvudkontor, Olof Palmes gata 17 5tr, 111 22 Stockholm.

Webbsändning: Seminariet kommer att webbsändas direkt på http://saab-seminar.creo.se/190830. Det kommer också att finnas möjlighet att ställa frågor via webben eller på Twitter med #saabinthesea. Det krävs ingen anmälan för att delta via webben.

Anmälan: Anmäl dig genom att klicka här senast den 29 augusti 2019, om du avser närvara på plats.

Seminariet hålls på engelska. Både presentationerna och webbsändningen kommer att finnas tillgängliga i efterhand på Saabs webbplats http://saabgroup.com/media/.