• Saab/

Saab får beställning avseende utvecklings- och driftstödsresurser för Gripen

Försvars- och säkerhetsföretaget Saab har fått en beställning från Försvarets materielverk (FMV) för upprätthållande av grundläggande utvecklings- och driftstödsresurser till Gripen för verksamhet under 2017. Beställningens totala värde uppgår till MSEK 375.

FMV:s beställning omfattar i huvudsak driftverksamhet kopplat till riggar, simulatorer och provflygplan för verifiering och validering av stridsflygsystemet Gripen, version C/D och E, samt driftsupport till Gripen C/D.

Arbetet kommer främst att bedrivas på Saabs anläggningar i Linköping, Göteborg, Järfälla och Arboga.

Följ oss på Twitter: @saab

Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter i hela världen. Genom innovativt, pragmatiskt och samarbetsinriktat arbete, utvecklar, anpassar och förbättrar Saab ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov.

Taggar: