Saab publicerar års- och hållbarhetsredovisning för 2023

Saabs års- och hållbarhetsredovisning för 2023 finns från och med idag tillgänglig på koncernens hemsida www.saab.com.

Års- och hållbarhetsrapporten 2023 beskriver Saabs viktiga roll i att bidra till att hålla människor och samhällen säkra, och hur våra satsningar inom kapacitet, innovation och våra medarbetare skapar förutsättningar för att leverera i en ny verklighet.

Rapporten presenterar också Saabs hållbarhetsarbete under året, som inkluderar en uppdaterad strategi med en tydlig ambition om att vara ledande inom hållbarhet i försvarssektorn.

Rapporten är tillgänglig på både svenska och engelska. En tryckt version av års- och hållbarhetsredovisningen kan beställas via annual.report@saabgroup.com. Den svenska årsredovisningen finns också tillgänglig på koncernens hemsida i European Single Electronic Format (ESEF).

En kortfattad onlineversion av årsredovisningen finns på www.saab.com/annual-and-sustainability-report-2023.

Merton Kaplan
Chef investerarrelationer
merton.kaplan@saabgroup.com

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga.

Informationen är sådan som Saab AB är skyldigt att offentliggöra enligt värdepappersmarknadslagen. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 mars 2024 kl. 10.00 CET.