Välkommen till Saabs digitala pressträff på Kauhava Air Show

Saab kommer deltar i Kauhava Air Show och bjuder in media till en digital pressträff. Delta i direktsändningen för att få en uppdatering om Saabs närvaro och planer i Finland och globalt, samt en inblick i hur det svenska flygvapnet samarbetar med sina finländska kolleger.

Tid: Fredagen den 28 augusti 2020 kl 10.30 – 11.30 (svensk tid)

Medverkande och program:

• Micael Johansson, VD och koncernchef Saab
  • Magnus Skogberg, chef för Gripenkampanjen i Finland
  • Överste Carl-Fredrik Edström, operationschef, Flygvapnet
  • Anders Gardberg, chef för Saab i Finland
  • Efter presentationerna deltar Magnus Skogberg, Anders Gardberg och Carl-Fredrik Edström i en frågestund. Det finns möjlighet att ställa frågor via webben.
  • Efter pressträffen fortsätter livesändningen med en rundvandring vid Saabs paviljong, intervju med en pilot och representanter för Saab.

Pressträffen kommer att direktsändas via https://saab.com/kauhava. Presentationer, bilder och webbsändningen kommer att finnas tillgängliga i efterhand på samma länk.

Twitter: @Saab

Facebook: @saabtechnologies

LinkedIn: Saab

Instagram: Saab

Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar inom militärt försvar och civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter i hela världen. Genom innovativt, pragmatiskt och samarbetsinriktat arbete, utvecklar, anpassar och förbättrar Saab ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov.