Konferens i Falun om energieffektivisering i bostadssektorn

SABO inbjuder till Energidepå 2011 den 4-5 oktober

SABO, Sveriges Allmännyttiga Bostadsföretag, arrangerar för femte gången en nationell konferens om energieffektivisering i bostadsbolagen. Representanter för media är välkomna att delta på Energidepå 2011 års seminarier och studiebesök.

Energidepå 2011 är ett led i SABOs satsning på energieffektivisering. Sedan tidigare driver SABO det så kallade Skåneinitiativet, där 103 kommunala bostadsbolag förbundit sig att gemensamt minska energianvändningen med 20 procent mellan åren 2007 och 2016. Hur de lyckats hittills presenteras på Energidepåns första dag den 4 oktober klockan 11.25.

På ett flertal seminarier presenterar bostadsbolag hur de konkret arbetar för att minska energianvändningen samt hur man strategiskt arbetar med företagets ekonomiska mål och miljömål. Per Högström från näringsdepartementet är också på plats för att redovisa det omarbetade direktivet om byggnaders energiprestanda.

Energidepå 2011 cirka 200 deltagare kommer från hela landet och arbetar med energi, drift, teknik, förvaltning och miljöfrågor i bostadsföretag. Konferensen arrangeras i samarbete med Kopparstaden AB.

Anmälan:
Journalister deltar kostnadsfritt på seminarier, fika och lunch samt på studiebesöken dag 2 i mån av plats. Middagen med underhållning hålls enbart för konferensdeltagarna. Anmälan görs till:
pernilla.liljestrand@sabo.se senast den 28 september.

Konferensprogram som pdf.

Therese Rydstedt, enheten för Fastighetsutveckling, SABO: 070-519 55 16
Per Holm, enheten för Fastighetsutveckling, SABO:
Charlotta Lundström, pressansvarig SABO: 070-721 20 11