SABO lanserar filmtävling där hyresgäster kan vinna en månadshyra

Den som bor i hyresrätt sparar minst 30 minuter om dagen, tid som en genomsnittlig villaägare lägger ner på trädgårdsskötsel och reparationer. För att fira det bjuder SABO nu in Sveriges alla hyresgäster till en filmtävling där de kan vinna en månadshyra. Tävlingen äger rum på kampanjsajten www.tyckomhyresratten.se.

Idag lanserar SABO en ny filmtävling på kampanjsajten www.tyckomhyresratten.se. Såhär lyder uppmaningen: Grattis till dig som bor i hyresrätt – du har vunnit en massa tid! Vill du vinna ännu mer? Var med i vår filmtävling där du berättar för oss vad du gör med tiden du får över och vinn en månadshyra eller fina presentkort.

Tävlingen riktar sig främst till alla som bor i hyresrätt i Sverige men även andra kan delta. Annonsering kommer att ske på Facebook och på Spotify. Många av SABOs medlemsföretag kommer också att marknadsföra tävlingen på olika sätt till sina hyresgäster, exempelvis genom att lägga en banner på bostadsföretagets hemsida. Att tävlingen lanseras nu strax innan jul beror bland annat på att närvaron på Facebook förväntas att skjuta i höjden i samband med julledigheten. Men också på att många under ledigheterna har extra tid att delta i den här typen av tävlingar. De sociala medierna ses som en central del i marknadsföringen och förutom rena annonser kommer det också att finnas en kampanjsida på Facebook som berättar om tävlingen. Den här filmtävlingen pågår i flera omgångar fram till juni 2011.

Kampanjen ”Tyck om hyresrätten” har pågått sedan 2009. Tidigare tävlingar har varit det så kallade Slipp-spelet där hyresgäster också kunde vinna en månadshyra genom att lägga ett digitalt pussel. En stor nationell annonskampanj, utställningar samt en bilaga i Aftonbladet har varit andra delar av kampanjen. Syftet är att på ett roligt och intressant sätt synliggöra fördelarna med hyresrätten som boendeform.

För mer information kontakta SABOs informationschef Nina Rådström-Oldertz, tel. 08-406 55 72, 070-752 95 51 E-post: nina.radstrom@sabo.se

SABO, Sveriges Allmännyttiga Bostadsföretag Box 474 101 29 STOCKHOLM Telefon vx 08-406 55 00 www.sabo.se