Välkommen till SABOs Kongress i Falun 13-15 juni

I morgon onsdag öppnar SABO – de kommunala bostadsföretagens bransch- och intresseorganisation sin kongress i Falu Folkets Hus 13-15 juni. Vid kongressen behandlas, förutom de formella punkterna, 25 motioner och ett förslag till nytt idéprogram. Vid kongressen deltar drygt 200 personer, förtroendevalda och representanter från medlemsföretag över hela Sverige.

Idéprogrammet tar sikte på 2020 och syftar till att peka på de kommunala bostadsföretagens viktigaste uppgifter framöver samtidigt som det är tänkt att fungera som inspirationskälla för SABOs medlemsföretags strategiska planering. En enig styrelse presenterar förslaget, detta blir kongressens huvudpunkt!

Att bygga i trä och bredband är exempel på andra ämnen som kommer att tas upp under kongressen. Det blir flera seminarier och studiebesök. Dessutom kommer SABOs miljöpris att delas ut.

Mer information om kongressen, motionsförteckning, förslag till idéprogram, studiebesök, seminarier, mm finns på www.sabo.se

Kontaktperson: Nina Rådström-Oldertz

För mer information www.sabo.se