• SAF/

Inbjudan till pressträff Företagandets villkor - Strukturrapport 2001

Report this content

Inbjudan till pressträff Företagandets villkor - Strukturrapport 2001 Temat för årets strukturrapport är företagandets villkor. Efter ett besvärligt 1990-tal med långsam tillväxt och hög arbetslöshet har vi haft ett par år med bra tillväxt och sjunkande arbetslöshet. Nu finns åter tecken på avmattning och risk för sämre tillväxt. Den berättigade frågan är hur vi kan skapa en bättre grund för långsiktigt uthållig tillväxt. Det är också det genomgående temat i strukturrapporterna, som givits ut varje år sedan 1995. Utvecklingen av de grundläggande strukturella faktorerna är viktigare för den långsiktiga tillväxten än tillfälliga konjunkturella variationer. Analyserna och bedömningarna i strukturrapporten utgår från företagens uppfattningar. Flera undersökningar ligger till grund för texterna i strukturrapporten, som i år kompletterats med tydligare slutsatser och rekommendationer än tidigare. Vi inbjuder till en pressträff där Strukturrapport 2001 presenteras. Tid: Onsdagen den 14 mars kl 10.00 Plats: SAF, S Blasieholmshamnen 4 A, Stora BV (hänvisning finns från receptionen) Medverkande: Jan Edgren, ansvarig för strukturrapporten, Lars Jilmstad, projektledare, Lars Jagrén, ekonom. Välkomna! ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/08/20010308BIT01040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/08/20010308BIT01040/bit0002.pdf