Nya namn till Svenskt Näringslivs ledning

Report this content

Nya namn till Svenskt Näringslivs ledning Jan-Peter Duker, f n VD i bl a Skogsindustrierna, kommer främst att ansvara för arbetsmarknadsfrågor och medlemssamverkan. Gunvor Engström, f n chef för näringslivsenheten på Näringsdepartementet, kommer att få ett särskilt ansvar för småföretagsfrågor. Ulla-Britt Fräjdin-Hellqvist, tidigare bl a kvalitetschef i Volvo Personvagnar AB, kommer att ta ett ledningsansvar för miljö- och infrastrukturfrågor. Stefan Fölster, f n VD i Handelns Utredningsinstitut, kommer att bli Svenskt Näringslivs chefekonom och talesman i samhällsekonomiska frågor. Jan Herin, nu chefekonom i SAF, kommer att ansvara för samordning av den nya organisationens internationella arbete. Svenska Arbetsgivareföreningen och Sveriges Industriförbund är nu i slutfasen av arbetet med att bilda den nya organisationen Svenskt Näringsliv. Den 29 mars genomförs de ordinarie stämmor som slutgiltigt skall besluta om den nya organisationen. I anslutning därtill hålls konstituerande möten i den nya föreningens stämma och styrelse. Den nya organisationen har förberetts i avvaktan på de formella stämmobesluten. Detta arbete har letts av en grupp med Sören Gyll, som nominerats som styrelsens ordförande, de föreslagna vice ordförandena Björn Andersson, Sigrun Hjelmquist och Michael Treschow samt den föreslagne VDn Göran Tunhammar. För ytterligare information kontakta: Jan-Peter Duker, tfn 08-762 72 70 alt 0705-83 42 72 Gunvor Engström, tfn 0705-93 00 93 Ulla-Britt Fräjdin-Hellqvist, tfn 0708-20 20 49 Stefan Fölster, tfn 08-762 72 88 alt 0703-74 21 37 Jan Herin, tfn 08-762 64 06 alt 070-593 52 61 Göran Tunhammar, tfn 08-783 80 00 Kjell Frykhammar, informations- och presschef, tfn 08-762 64 31. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/16/20010316BIT00760/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/16/20010316BIT00760/bit0001.pdf