Ulf Eklöf Årets Entreprenör i Sverige 2000

Ulf Eklöf Årets Entreprenör i Sverige 2000 Ulf Eklöf, The Stadium Sverige AB, Norrköping, har i dag utsetts till Årets Entreprenör i Sverige 2000. Ulf Eklöf belönades med utmärkelsen vid en ceremoni på Entreprenörsdagen i Göteborg i dag. Årets Entreprenör är ett arrangemang av SAF, Ernst & Young och Bolleks Kunskapsfond. Juryns motivering för att välja Ulf Eklöf till Årets Entreprenör i Sverige 2000 löd: Ulf Eklöf är en sann entreprenör som med handlingskraft och uthållighet ständigt söker kunskap och nya vägar för sitt företag och sin bransch. Juryn har bestått av ordförandeTorbjörn Ek, Magnus Briggert, PublicistGruppen AB, Jan Carlzon, Ledstiernan, Anders Ericson, Handelshögskolan i Göteborg, Monica Lindstedt, Hemfrid AB, Kjell Spångberg, riskkapitalist, Göran Lundin, Årets Entreprenör 1999, Micael Glennfalk, Årets Entreprenör 1998, suppleant Claes-Göran Österlund, Årets Entreprenör 1997. Drygt 250 entreprenörer nominerades i år till utmärkelsen Årets Entreprenör. 23 länsvinnare har utsetts bland dem. Fem entreprenörer tog sig till "final", förutom Ulf Eklöf även: Donald Johansson, Älvsbyhus AB, Älvsbyn Mikael Kraft, Mikael Kraft & Co AB, Växjö Jonas Birgersson, Framtidsfabriken AB, Lund Wigar Bartholdson, Pulsen AB, Borås. Ytterligare information: Britta Aldén, SAF, tfn 08-762 61 83 . ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/27/20000927BIT00690/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/27/20000927BIT00690/bit0002.pdf