• SAF/

Valberedningens förslag till ledamöter i Svenskt Näringslivs arbetsutskott

Report this content

Valberedningens förslag till ledamöter i Svenskt Näringslivs arbetsutskott Inom styrelsen för Svenskt Näringsliv utses ordförande och f n tre vice ordförande samt ett arbetsutskott bestående av 14 personer inklusive föreningens ordförande och VD. Valberedningens förslag till ledamöter i Svenskt Näringslivs arbetsutskott syftar till att spegla föreningens struktur vad gäller bransch och företagsstorlek. Sören Gyll (ordförande), Stockholm Björn Andersson, Duro Sweden AB, Gävle (v ordf) Lars Axeheim, Nässjö Lars Hansson, Stockholm Sigrun Hjelmquist, BrainHeart Capital AB, Stockholm (v ordf) Björn Hägglund, Stora Enso, Stockholm Leif Johansson, AB Volvo, Göteborg Dag Klackenberg, Stockholm Lennart Nilsson, AB Pethle, Lund Laila Rosenqvist, AB Videdals Privatskolor, Malmö Mona-Lise Sandberg, Sandbergs Tyger-Gardiner AB, Lycksele Michael Treschow, AB Electrolux, Stockholm (v ordf) Jacob Wallenberg, Investor AB, Stockholm Göran Tunhammar (VD, självskriven ledamot) Ytterligare information: Kjell Frykhammar, informations- och presschef, tfn 08-762 64 31. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/15/20010315BIT01040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/15/20010315BIT01040/bit0001.pdf