Avinor köper ytterligare ett SeaRanger-system

Avinors har idag beställt ett SeaRanger-system till Bodö flygplats, för att klara av sitt uppdrag med att rädda liv i de sjöar och vattendrag som finns i anslutning till sina landningsbanor.

Avinor, ansvarig för drift av Norges flygplatser, har idag lagt en beställning på ännu ett SeaRanger-system, denna gång för användning vid Bodö flygplats. Systemet anskaffas för att möta de säkerhetskrav som ställs på och kring landningsbanorna.

SeaRanger, utvecklat i samarbete med det sydafrikanska sjöräddningssällskapet NSRI, är Safe at Seas största räddningsbåtssystem och kännetecknas av sin imponerande lastkapacitet, manövrerbarhet och stabilitet.

"Vi är mycket glada över att Avinor utökar sin räddningsbåtsflotta med ytterligare ett SeaRanger-system. Vi hoppas att systemet kommer till stor användning," säger Lukas Brehm, Vice President.

Leverans av systemet är planerad till mitten av Q4 2024, och ordervärdet uppgår till cirka 620 000 SEK.

Denna information är sådan som Safe at Sea är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2024-10-09 15:25 CET.

Lukas Brehm

Phone +46 (0)76-316 04 70
E-mail  info@safeatsea.se

Safe at Sea AB tillverkar, utvecklar och säljer lätta, flexibla och kostnadseffektiva sjösäkerhetssystem. Dessa system bidrar till att rädda liv och effektivisera maritim SAR-verksamhet (Search and Rescue) och är förmodligen de effektivaste systemen i världen för att rädda nödställda personer ur vattnet. Systemen innefattar utrustning, utvecklade arbetsmetoder och tillhörande utbildning. Basen i Safe at Seas utbud är RescueRunner, SafeRunner, SeaRanger och GuardRunner. Safe at Seas aktie är listad på Spotlight Stockmarket.