Ett RescueRunner-system beställt av Sjöräddningssällskapet (SSRS)

SSRS har beställt ett RescueRunner-system och utökar sin flotta ytterligare.

SSRS har sedan tidigare imponerande 57 RescueRunners och är därmed den organisation i världen som har flest RescueRunners. Deras RescueRunners är utspridda på 73 räddningsstationer runt om i Sverige och man beställer nu en ny RescueRunner till sin verksamhet. RescueRunner-systemet är det femte systemet som SSRS beställer i år.

”Det är mycket glädjande att SSRS nu väljer att beställa ytterligare ett RescueRunner-system och vi hoppas att även denna båt blir ett värdefullt verktyg för deras viktiga verksamhet.”, säger Henrik Hartman, VD på Safe at Sea AB (publ).

Båten kommer att levereras i Q3 2021.

Order värde: ca. 350 000 SEK.

Denna information är sådan som Safe at Sea är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-05-31 17:02 CET.