Förslag till ny styrelse

Safe at Sea AB (publ), noterat på Aktietorget, föreslår Håkan Ekstrand, Simon Hemberg och Linda Ahl till nyval i styrelsen vid årsstämman 12 maj 2015.

Håkan Ekstrand, född 1968. VD och marknadsdirektör för Tapflo Group, Sverige sedan 2007.

Håkan är bl.a. ansvarig för den strategiska utvecklingen av dotterbolag och Tapflos internationella återförsäljarnätverk och sitter i Tapflokoncernens ledningsgrupp. Håkan har under sin tid som vd för Tapflo byggt koncernens världsomspännande affärsnätverk. Han har också lång erfarenhet av styrelsearbete i svenska och internationella bolag. Den erfarenheten kombinerat med en passion för att utveckla verksamhet kommer att vara en värdefull kraft för Safe at Seas möjligheter att utvecklas internationellt.

Simon Hemberg, född 1983, CFO på F.H. Bertling AB sedan 2012

Simon har idag ansvar för Bertlings bolag i Skandinavien och Storbritannien. Som marknadsinriktad CFO ingår Simon i den globala logistikkoncernens ledningsgrupp. Under sin tid som CFO har Simon bl.a. arbetat med att optimera Bertlings verksamhet under en stark tillväxtperiod. Simon som tidigare också har arbetat på Safe at Sea som marknadsdirektör och CFO, känner bolagets verksamhet väl. Simons kunskaper och erfarenhet från bolag i stark tillväxt och logistik är nyckelområden för Safe at Seas fortsatta utveckling

Linda Ahl, född 1973. VD för MAN Diesel & Turbo Sverige AB sedan 2013.

Linda har tidigare erfarenhet som Dealer Development Manager på Volvo Penta, med ansvar för att, i samarbete med bolagets marknadsbolag i Europa, affärsutveckla och stötta närmare tusen Penta Service Centers ingående i Volvo Pentas nätverk. Linda, med sin gedigna branscherfarenhet, affärsutvecklingskunskap och en hög engagemangsnivå kommer att bidra i Safe at Seas utveckling på ett mycket positivt sätt.

Omval föreslås av ordinarie styrelseledamöterna, Andreas Blomdahl, Peter Alexandersson och Kaj Lehtovaara.

Det föreslås att styrelsearvode skall utgå med 44 500 kronor per år till samtliga ledamöter som inte är anställda i bolaget eller koncernen, samt att arvode till revisorerna skall utgå enligt godkänd räkning.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Kaj Lehtovaara

Safe at Sea AB (publ)

Epost                   kaj@safeatsea.se

Tel                        0303-230704

Besök även www.safeatsea.se, www.rescuerunner.com, www.facebook.com/SafeatSea

Safe at Sea AB tillverkar och säljer en unik räddningsbåt, Rescuerunnern, som förmodligen är det effektivaste systemet i världen för att rädda nödställda personer ur vattnet. Safe at Sea är även ägare till Safe at Sea Management AB, ett bolag som tillhandahåller managementtjänster för sjöfarten. Safe at Seas aktie är listad på AktieTorget.