Första SeaRanger-båten såld

Safe at Sea AB (publ) som har exklusiva försäljningsrättigheter för SeaRanger-produkterna i Europa har av sin distributör på Island mottagit den första ordern på en SeaRanger.

Safe at Sea tecknade i december 2021 samarbetsavtal med Seagenesis PTY Ltd för exklusiv rätt till försäljningen av SeaRanger i hela EU och Europa.

De första båtarna levererades till Safe at Sea i slutet av augusti och den första beställning har lagts av Svansson EHF, bolagets isländska distributör, som bedömer att SeaRangern har en mycket stor potential på den isländska marknaden.

”Vi ser ett stort intresse för vår nya produkt och ser självklart fram emot att presentera båten för både nya och befintliga kunder. Vi ser fram emot den fortsatta lanseringen av SeaRanger ihop med våra distributörer i Europa och Sydamerika." säger Henrik Hartman, CEO på Safe at Sea

SeaRanger-systemet kommer att levereras under Q4 2022.

Ordervärde är ca. SEK 525 000.