Framgångsrika tester med ElEcoRunner i Proof of Concept

De första testerkörningarna med ElEcoRunner för Proof of Concept (PoC) har genomförts framgångsrikt.

De första testerna har gett de svar som behövs för att kunna gå vidare med bland annat maxfartstester. Enligt testförarens rapport från detta första steg så gav ElEcoRunner samma körkänsla som RescueRunner med bensinmotor.

Baserat på erfarenheterna från de första körningarna görs nu justeringar under kommande period, för att verifiera de första testresultaten och körning i maxfart. När dessa tester är klara, ska vi fortsätta arbetet med ElEcorunner PoC för att nå en optimal konfiguration.

”Det här ett stort steg i rätt riktning och en viktig milstolpe för hela projektet ”, säger Henrik Hartman, VD på Safe at Sea AB (publ).