Fransk distributör investerar i SeaRanger-system

Vi kan mycket glädjande meddela att vår franska distributör Fire Technologies valt att investera i en SeaRanger för att intensifiera marknadsarbetet i Frankrike.

Fire Technologies har under flera år etablerat RescueRunner-systemet på den franska marknaden och sedan introduktionen av SeaRanger som skedde under hösten 2022 har intresset för det nya båtsystemet varit stort. För att kunna fortsätta bearbeta marknaden i högt tempo så väljer nu vår distributör att investera i ett SeaRanger-system för demo och tester på den franska marknaden. Den nya demo-enheten ger möjlighet att låta kunder testa båten även under något längre perioder och inte enbart i samband med kortare tester och kundaktiviteter. Fire Technologies kommer framgent att kunna erbjuda kunder demo och tester av både SeaRanger- och RescueRunner-systemet.

Båten kommer att levereras lagom till vårens stora mässaktivitet för räddningstjänst, Forum des Cadres 2023, i Marseille. Båten har tidigare använts som demo-enhet av Safe at Sea under introduktionen av SeaRanger-systemet.

”Vi är väldigt glada över att Fire Technologies väljer att ta detta viktiga steg för intensifierad marknadsbearbetning. Vi ser fram emot kommande aktiviteter där vi tillsammans ska etablera SeaRanger-systemet på den franska marknaden”, säger Henrik Hartman, CEO Safe at Sea AB (publ).

SeaRanger-systemet kommer att levereras under Q2 2023.

Ordervärde är cirka SEK 466 000

info@safeatsea.se