Hong Kong Räddningtjänst beställer sitt sjätte RescueRunner system

Det är med glädje vi kan meddela att Räddningstjänsten i Hong Kong beställer ytterligare ett RescueRunner-system till deras befintliga RescueRunner-flotta. Affären görs ihop med vår lokala distributör Kingship-King Team Technology Limited.

Räddningstjänsten i Hong Kong använder sina RescueRunners som första responsenheter ombord på deras större brandbåtar men också som mobila enheter som sjösätts från deras dykstation på Stonecutters Island, Hong Kong.

Safe at Sea levererade 2015 två RescueRunners och 2017 levererades ytterligare tre RescueRunners.

”Att kunden nu väljer att beställa en sjätte RescueRunner visar tydligt att man uppskattar våra produkter och tjänster. Vi hoppas att deras nya RescueRunner kommer bidra till ökad förmåga och säkerhet för Räddningstjänsten i Hong Kong”, säger Linda Ahl, VP / Sales-and Business Development Manager på Safe at Sea AB (publ.).

RescueRunner-systemet kommer att levereras i Q1 2020.

Ordervärde är ca SEK 420 000.

Denna information är sådan information som Safe at Sea AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 februari 2020.

RescueRunner onboard Hong Kong Fire Rescue Vessel