Kommuniké från extra Bolagsstämma

Under måndagen den 16 december 2019, hölls extra bolagsstämma i Safe at Sea AB (publ). Nedan följer en sammanfattning av de beslut som fattades. För detaljerad information om besluten se kallelsen som publicerades den 18 november 2019. Samtliga beslut fattades enhälligt.

Beslut om minskning av aktiekapitalet

Stämman beslutade att utan indragning av aktier minska bolagets aktiekapital med 1 999 806,50 kronor för täckande av förluster.

Beslut om ändring av bolagsordningen

Stämman beslutade om att ändra bolagsordningen så att antalet aktier i bolaget ska vara lägst 7 500 000 och högst 30 000 000.

Beslut om Nyemission av aktier

a)      Stämman beslutade om att bolagets aktiekapital ska ökas med högst 650 000 kronor genom utgivande av högst 1 300 000 nya aktier. Rätt att teckna aktier ska tillkomma ett fåtal vidtalade investerare.

b)      Stämman beslutade om att bolagets aktiekapital ska ökas med högst 100 000 kronor genom utgivande av högst 200 000 nya aktier. Rätt att teckna aktier ska tillkomma bolagets ledamöter.

Beslut om minskning av aktiekapitalet

Stämman beslutade att utan indragning av aktier minska bolagets aktiekapital med 2 849 767,80 kronor för överföring till fritt eget kapital.

För mer informatin vänligen kontakta:

Denna information är sådan information som Safe at Sea AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 december 2019.