Norska Redningsselskapet utökar sin flotta av RescueRunners

Redningsselskapet har beställt två nya RescueRunners som kommer att användas som däcksbåt på deras nya Redningsskøyter.

Norska Redningsselskapet är riksomfattande humanitär organisation vars syfte är att rädda liv, rädda egendom, skydda kustmiljöerna i norska vatten samt arbeta för att förebygga olyckor och förbättra säkerheten för människor till sjöss, både i Norge och utomlands. Sedan 1891 har Redningsselskapet räddat över 6 400 människor från att omkomma.

Redningsselskapets nya Redningsskøyter byggs för närvarande hos Swede Ship Marine och deras två RescueRunners kommer att levereras under 2019.

Ordervärde: cirka 800 000 SEK

RescueRunner bogserar Idar Ulstein

Linda Ahl

Vice President / Sales & Business Development Manager
Phone +46 (0)763 160470
linda.ahl@safeatsea.se

Denna information är sådan information som Safe at Sea AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmiss-bruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 3 Juni 2019.

Norska Redningsselskapet utökar sin flotta av RescueRunners.