Nytt samarbete med distributör i Algeriet

Nu inleds samarbete med Diafer som blir bolagets distributör på den algeriska marknaden.

Algeriet har med sin långa medelhavskust behov av stor beredskap för livräddning och utsläpp/naturföroreningar. Diafer är sedan många år tillbaka experter och tillika mycket väletablerade inom säkerhetsbranschen. Diafer importerar och distribuerar ett brett utbud av produkter för professionell räddning i alla dess former. Produkterna som Diafer distribuerar är moderna och pålitliga och deras mål är att etablera goda affärsrelationer med sina partners som är verksamma inom olika branscher: marina offshoreplattformar, professionell dykning, säkerhet vid sporttävlingar, försvar och militär, brandkår, lokalsamhällen, Olja och gas.

Deras team motiveras av sin passion för säkerhet och kvalitet och de arbetar för att bygga partnerskap med de bästa globala varumärkena inom området. Det gör att räddningspersonal kan arbeta under goda säkerhetsförhållanden och med hög effektivitet.

"Vi är väldigt glada över att inleda samarbetet med Diafer, och det är med stor förväntan vi nu tar klivet in på den algeriska marknaden", säger Henrik Hartman, CEO på Safe at Sea AB.

I samband med att detta avtal investerar Diafer i ett SafeRunner-system som kommer användas som demo-båt.

Båten kommer att levereras i Q1 2022.

Ordervärde: cirka 213 000 SEK

Denna information är sådan som Safe at Sea är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-12-15 14:51 CET.