Nytt samarbete med fokus på GuardRunner X och SeaRanger X

Safe at Sea AB (publ) har tecknat ett distributörsavtal med Equipnor AB för representation på flertalet europeiska marknader.

Equipnor AB levererar utrustning till myndigheter inom försvar, polis, krisberedskap och gränsskydd och har lång branscherfarenhet och bred kompetens samt en omfattande portfolio av leverantörer och partners. Med sin säljorganisation har man fokus på tre huvudsakliga områden; SJÖ/DYKMARK, LUFT. Equipnor har under många år framgångsrikt etablerat sig som en leverantör av högkvalitativ utrustning och expertis.

Equipnor har identifierat ett stort intresse för GuardRunner X- och SeaRanger X-modellerna som är revolutionerande både avseende prestanda och förmågor. Safe at Sea kommer att stödja med intern utbildning och bistå vid marknadsaktiviteter såsom kundtester och utbildning.

"Equipnor är helt rätt partner för att på ett bra och effektivt sätt bearbeta vårt ”law enforcement-segment”, som med våra nya revolutionerande X-plattformar blivit ett högintressant segment med stor potential. Att vi tar detta steg är även en viktig pusselbit i vår kommunicerade tillväxtagenda. Vi ser fram emot att inleda vårt samarbete och påbörja marknadsarbetet." säger Henrik Hartman, vd på Safe at Sea AB.

info@safeatsea.se