Pilotprojekt med norska AVINOR AS påbörjas.

Safe at Sea AB har signerat ett avtal med norska AVINOR AS om att genomföra pilotprojektet ”Akutt beredskap i vann” med syftet att utveckla den räddningsförmåga och kapacitet som flygplatser är skyldiga att upprätthålla.

Pilotprojektet kommer att baseras på RescueRunner-systemet som primär plattform för analys av beredskap och operationer på vatten i anslutning till flygplatser. Pilotprojektet omfattar riskanalyser, test av utrustning samt test och analys av RescueRunner-systemet i olika väderförhållanden. Pilotprojektets värde är SEK 100 000 och det kommer att pågå till andra kvartalet 2020.

AVINOR AS ägs av den norska staten och ansvarar för 44 flygplatser i Norge och antalet flygplatser som kräver kapacitet för räddning på vatten är drygt 20st.

”Det är mycket glädjande att AVINOR valt att arbeta med Safe at Sea och vår RescueRunner. Det är tydligt att man förstår fördelarna med RescueRunner-systemet och dess kompromisslösa egenskaper” säger Henrik Hartman, CEO på Safe at Sea AB (publ).

För mer informatin vänligen kontakta:

Henrik Harman

Denna information är sådan information som Safe at Sea AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 1 november 2019.