Räddningstjänsten i Höör köper ett SeaRanger-system

Räddningstjänsten (RTJ) Höör har idag beställt ett SeaRanger-system, för att stärka sitt förmåga att rädda liv i de sjöar och vattendrag som ingår i deras ansvarsområde.

Räddningstjänsten (RTJ) Höör, har idag beställt ett SeaRanger-system, för att stärka sin förmåga att rädda liv i de sjöar och vattendrag som ingår i deras ansvarsområde.
Detta är en milstolpe, nu när RTJ Höör, som första svenska räddningstjänst väljer SeaRanger-systemet.

SeaRangern som är utvecklad i samarbete med det sydafrikanska sjöräddningssällskapet NSRI, är den största av Safe at Seas räddningsbåtsystem,  och har en exceptionell lastförmåga, manövrerbarhet och stabilitet.

”Vi är väldigt glada över att RTJ Höörs förtroende och val av SeaRanger, och vi är övertygade om att den kommer att göra stor nytta i deras livsviktiga arbete. säger Kaj Lehtovaara, tf. vd.

SeaRangern planeras att levereras i början av Q1 2024.

Ordervärde är ca 600 000 kr.

Kaj Lehtovaara

Epost info@safeatsea.se

Safe at Sea AB tillverkar, utvecklar och säljer lätta, flexibla och kostnadseffektiva sjösäkerhetssystem. Dessa system bidrar till att rädda liv och effektivisera maritim SAR-verksamhet (Search and Rescue) och är förmodligen de effektivaste systemen i världen för att rädda nödställda personer ur vattnet. Systemen innefattar utrustning, utvecklade arbetsmetoder och tillhörande utbildning. Basen i Safe at Seas utbud är RescueRunner, SafeRunner, SeaRanger och GuardRunner. Safe at Seas aktie är listad på Spotlight Stockmarket.