Räddningstjänsten Luleå köper ett SafeRunner-system

Räddningstjänsten i Luleå väljer att stärka sin vattenlivräddningsförmåga med ett SafeRunner-system.

Man har inom räddningstjänsten i Luleå länge sett behovet av en säker, stabil och grundgående räddningsbåt som SafeRunner. Man väljer att köpa SafeRunner-systemet då det på ett säkert och effektivt sätt möjliggör räddningsinsatser i grunda och svårtillgängliga områden i både älvar, sjöar och hav i sitt räddningsområde i norra Sverige.

”Väldigt roligt att Räddningstjänsten Luleå väljer SafeRunner för att stärka sin vattenlivräddningsförmåga. Vi är övertygade om att deras SafeRunner kommer att vara till stor nytta för dem och bidra till säkra och effektiva insatser i deras viktiga verksamhet.” säger Henrik Hartman, CEO på Safe at Sea.

SafeRunner-systemet kommer att levereras under Q1 2022.

Ordervärde är cirka SEK 249.000

Denna information är sådan som Safe at Sea är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-11-24 12:23 CET.