Röda Korset i Kroatien beställer ett RecueRunner System

Röda Korset i Kroatien satsar på att utveckla sin kapacitet inom vattenräddning och har valt att köpa RescueRunner som ny sök- och räddningsbåt.

Röda Korset är i Kroatien den ledande organisationen inom utbildning av livräddare, förebyggande av olyckor på vatten, vattenlivräddning och första hjälpen till människor som skadats i samband med olyckor på vatten. Organisationen gör ett imponerande arbete, sedan 2001 har fler än 1400 livräddare utbildats och varje år bevakar fler än 400 livräddare 150 badplatser runtom i Kroatien.

”Att Kroatiska Röda Korset, med all sin erfarenhet och expertis, väljer RescueRunner som sök- och räddningsbåt är mycket glädjande och en kvittens om att vårt RescueRunner-system håller klass av yttersta mått” säger Linda Ahl, VP / Sales-and Business Development Manager på Safe at Sea AB (publ).

RescueRunnersystemet kommer att levereras i juli 2019.

Denna information är sådan information som Safe at Sea AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmiss-bruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 22 Maj 2019.

Linda Ahl

Vice President / Sales & Business Development Manager
Phone +46 (0)763 160470
linda.ahl@safeatsea.se

Safe at Sea AB tillverkar, utvecklar och säljer lätta, flexibla och kostnadseffektiva sjösäkerhetssystem. Dessa system bidrar till att rädda liv och effektivisera maritim SAR-verksamhet (Search and Rescue) och är förmodligen de effektivaste systemen i världen för att rädda nödställda personer ur vattnet. Systemen innefattar utrustning, utvecklade arbetsmetoder och där tillhörande utbildning. Basen i Safe at Seas utbud är RescueRunner, SafeRunner, FireRunner och GuardRunner. Safe at Seas aktie är listad på Spotlight Stockmarket.

Snabbfakta

Hrvatski Crveni križ / Kroatiska Röda Korset beställer en RescueRunner för att förstärka och bygga upp sin vattenräddningskapacitet i turisttäta Kroatien.

Citat

Att Kroatiska Röda Korset, med all sin erfarenhet och expertis, väljer RescueRunner som sök- och räddningsbåt är mycket glädjande och en kvittens om att vårt RescueRunner-system håller klass av yttersta mått.
Linda Ahl