Röda korset i Tyskland investerar i två nya RescueRunner-system

Deutsches Rotes Kreuz, Kreisverband Ostvorpommern har beställt två RescueRunner-system för att öka sin livräddningskapacitet på vatten.

Organisationen använder sedan tidigare en RescueRunner och man väljer nu att stärka sin räddningsförmåga. Räddningsbåtarna är viktiga för livräddarna då området har mycket turism och besökare. Ofta behöver Deutsches Rotes Kreuz rycka ut för att hjälpa människor med begränsade simkunskaper.

”Det är mycket glädjande att Deutsches Rotes Kreuz nu väljer att beställa ytterligare två RescueRunner-system och vi hoppas att även dessa båtar blir värdefulla verktyg för deras viktiga verksamhet.”, säger Linda Ahl, Vice President Sales & Business Development på Safe at Sea AB (publ).

Båtarna kommer att levereras  2022

Ordervärde: ca. 590 000 SEK

Denna information är sådan som Safe at Sea är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2021-09-09 15:35 CET.

Linda Ahl
VP / Sales and Business Development Manager