Safe at Sea registrerar ett helägt dotterbolag i medelhavsområdet

Safe at Sea AB har fått besked att myndigheterna i Italien har godkänt bildandet av ett helägt dotterbolag i Italien med namn Safe At Sea srl.

Arbetet med att registrera ett italienskt dotterbolag för affärer och marknadsbearbetning av medelhavsområdet har under en längre tid planerats, men som vi rapporterat under 2020 så har beslutet och processen skjutits fram och anpassats utefter coronapandemins påverkan. Genom bildandet av det italienska bolaget är ambitionen att stärka vår position och närvaro i medelhavsområdet samt på kort sikt möjliggöra affärer i framförallt Italien.

"Medelhavsområdet och specifikt Italien är mycket intressanta marknader och vi är övertygade om att vi med vårt nybildade bolag har bra förutsättningar för att komma vidare i nuvarande affärsprocesser och samtidigt skapa nya affärer." säger Henrik Hartman, CEO på Safe at Sea.

För mer informatin vänligen kontakta:

Denna information är sådan information som Safe at Sea AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 februari 2021.