Svenska Sjöräddningssällskapet (SSRS) beställer ytterligare en RescueRunner

Svenska Sjöräddningssällskapet (SSRS) utökar sin stora RescueRunner-flotta.

Genom beställningen av yttlerigare en RescueRunner, så utökar Sjöräddningssällskapet sin flotta av RescueRunners inför säsongen 2024.

SSRS utvecklade en gång i tiden RescueRunner i syfte att kunna genomföra räddningsinsatser i grunda och otillgängliga områden där andra båtar inte kan komma till. SSRS är inte bara en kund till Safe at Sea, de är också en viktig samarbetspartner som bidrar till utveckling och utbildning.

”Vi är tacksamma för forsatt förtroende och för ytterligare beställning av en RescueRunner. Det gläder oss att fortsätta bidra till SSRS viktiga arbete inom sjöräddningen.”
säger Lukas Brehm, Head of Sales på Safe at Sea AB

RescueRunnern planeras för  levererans under Q1 2024.

Ordervärde är cirka SEK 495.000.

Kaj Lehtovaara

Epost info@safeatsea.se

Safe at Sea AB tillverkar, utvecklar och säljer lätta, flexibla och kostnadseffektiva sjösäkerhetssystem. Dessa system bidrar till att rädda liv och effektivisera maritim SAR-verksamhet (Search and Rescue) och är förmodligen de effektivaste systemen i världen för att rädda nödställda personer ur vattnet. Systemen innefattar utrustning, utvecklade arbetsmetoder och tillhörande utbildning. Basen i Safe at Seas utbud är RescueRunner, SafeRunner, SeaRanger och GuardRunner. Safe at Seas aktie är listad på Spotlight Stockmarket.