Volymorder på SeaRanger till Island

Safe at Sea AB (publ) har fått en order till Island på fyra (4) SeaRanger-system för leverans våren 2023.

Intresset och efterfrågan på SeaRanger ökar konstant och flera räddningsstationer på Island har identifierat det nya båtsystemet som en perfekt plattform som möjliggör transport av fler människor och gods utan att förlora flexibilitet och manövrerbarhet, även under mycket svåra förhållanden. Under de senaste åren har flera räddningsstationer på Island investerat i RescueRunners och SafeRunners. Båtsystemen är flitigt använda och mycket uppskattade bland räddningsstationerna och operatörerna.

Vi är mycket stolta över att vårt samarbete och lansering av SeaRanger på Island nu visar resultat, och att vår distributör lägger en order på fyra SeaRanger-enheter.

"Vi är mycket glada över att vår distributör, Svansson EHF, väljer att investera i dessa SeaRanger-system för sök- och räddningsoperationer på Island. Vi ser fram emot ett mycket intressant 2023 med leveranser av SeaRangers, Rescuerunners och SafeRunners." säger Henrik Hartman, VD Safe at Sea AB (publ).

Båtsystemen kommer att levereras under Q1 2023.

Ordervärde: cirka 1 895 000,00 SEK

Denna information är sådan som Safe at Sea är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-12-19 16:29 CET.

info@safeatsea.se