Volymorder till Kina för Safe at Sea

Safe at Sea AB (publ) har genom sin kinesiska distributör fått en order på fyra (4) RescueRunner-system för den kinesiska marknaden.

Sedan 2019 när vi undertecknade vårt distributörsavtal med WR Leading har vår ambition varit att nå ut med våra produkter på den stora kinesiska marknaden. Ordern på fyra RescueRunner-system visar att vår distributör i Kina, WR Leading, gör ett fantastiskt jobb med att marknadsföra våra båtsystem.

RescueRunner-systemen kommer att användas som räddningsbåtar på större fartyg. RescueRunner är ett erkänt mycket flexibelt båtsystem som enkelt kan sjösättas från en större plattform.

”Vi är mycket glada över att vårt RescueRunner-system i denna process har ansetts vara det som bäst möter kundens specifika behov. Ordern ska också ses som en indikator på att vi är på rätt spår på den kinesiska marknaden och vi ser fram emot att fortsätta vårt arbete tillsammans med vår distributör.”, säger Henrik Hartman, VD för Safe at Sea AB (publ ).

RescueRunner-systemen kommer att levereras under Q4 2022.

Ordervärde cirka 1 500 000 SEK.

Denna information är sådan som Safe at Sea är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-08-15 10:41 CET.

Safe at Sea AB tillverkar, utvecklar och säljer lätta, flexibla och kostnadseffektiva sjösäkerhetssystem. Dessa system bidrar till att rädda liv och effektivisera maritim SAR-verksamhet (Search and Rescue) och är förmodligen de effektivaste systemen i världen för att rädda nödställda personer ur vattnet. Systemen innefattar utrustning, utvecklade arbetsmetoder och där till hörande utbildning. Basen i Safe at Seas utbud är RescueRunner, SafeRunner, FireRunner och GuardRunner. Safe at Seas aktie är listad på Spotlight Stockmarket.