WR Leading investerar i ytterligare ett RescueRunner-system

WR Leading som är distributör i Kina för Safe at Sea AB investerar i ytterligare ett RescueRunner-system för intensifierad demo- och testverksamhet med intressanta kunder på den kinesiska marknaden. WR Leading investerade i sin första RescueRunner i mars tidigare i år.

WR Leading är ett ledande kinesiskt säkerhetsföretag med fokus på högkvalitativ räddningsutrustning för den marina sektorn, inklusive kinesiska sjöräddningen, kustbevakning, brandförsvar och militär. Efter den operatörs- /instruktörsutbildning som genomfördes med personal från Safe at Sea AB på plats i Kina i juli så har bolaget valt att ytterligare intensifiera marknadsarbetet. RescueRunner-systemet kommer att levereras i Q3.

”Kina är en mycket intressant marknad med stor potential och det känns som att vi i WR Leading har hittat helt rätt partner för att etablera våra produkter på den kinesiska marknaden.” säger Henrik Hartman, CEO på Safe at Sea AB (publ).

Ordervärde: SEK 390.000

För mer informatin vänligen kontakta:

Henrik Harman

Denna information är sådan information som Safe at Sea AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 augusti 2019.

Safe at Sea AB tillverkar, utvecklar och säljer lätta, flexibla och kostnadseffektiva sjösäkerhetssystem. Dessa system bidrar till att rädda liv och effektivisera maritim SAR-verksamhet (Search and Rescue) och är förmodligen de effektivaste systemen i världen för att rädda nödställda personer ur vattnet. Systemen innefattar utrustning, utvecklade arbetsmetoder och där till hörande utbildning. Basen i Safe at Seas utbud är RescueRunner, SafeRunner, FireRunner och GuardRunner. Safe at Seas aktie är listad på Spotlight Stockmarket.