Arvid Klingström utses till ny vd för Safe Lane Gaming

Styrelsen för Safe Lane Gaming AB (publ) (”SLG” eller “Bolaget”) har idag utsett nuvarande Chief Commercial Officer, Arvid Klingström, till ny vd, som en del av Bolagets nästa utvecklingsfas. Arvid tillträder den nya tjänsten den 1 september 2022 och ersätter därmed nuvarande vd, Jesper Nord, som i sin tur tar helhestansvaret  för det helägda dotterbolaget Battlecamp AB.

-       Med Arvids kompetens och bakgrund inom spelbranschen följer det sig naturligt att han får ett helhetsansvar att driva verksamheten framåt. Genom vd-rockaden skapar vi även ett tydligare fokus på Battlecamp där Jesper har haft en central position i utvecklingen av spelet sedan dag ett, säger Björn Mannerqvist, styrelseordförande i SLG.

Innan Arvid Klingström tillträdde rollen som CCO på SLG i maj så arbetade han som Head of Player Services på Paradox Interactive under två år. Dessförinnan arbetade han som Head of Studio i Stockholm hos Candy Crush-utvecklaren King under fem år.

-       Det glädjer mig att få leda SLG in i nästa fas.. Marknaden för Hyper Casual-segmentet och mobilspel överlag fortsätter att växa starkt och jag ser stora möjligheter för oss som bolag att fortsätta växa. Jespers nya roll med fokus på Battlecamp är i linje med vårt arbetssätt framöver där djupare ägarskap i spelen vi utvecklar och driver är av största vikt. Jag är otroligt peppad över att expandera och bygga vidare spelutvecklingsteamet till vårt kontor i Stockholm, säger Arvid Klingström, tillträdande vd för SLG.

Denna information är sådan som Safe Lane Gaming AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-08-15 10:43 CET.

För mer information, vänligen kontakta Bolaget på:

Safe Lane Gaming AB (publ) (SLG)
SLG är ett bolag inom Gaming sektorn, bolag har idag över 10 spel i sin portfölj och fokuserar på strategiska förvärv och organisk tillväxt. Bolaget förvärvar och förvaltar spel för samtliga plattformar tillgängliga för allmänheten. SLG:s huvudkontor ligger i Stockholm, Sveriges huvudstad, även om personalen är spridd över hela världen.