Battle Camp ökade spelaraktiviteten med 30% under Halloween-event

Battle Camps Halloween-event är ett av fyra återkommande säsongevent. Ett säsongsevent är en upplevelse i spelet där du som spelare kan ta del av större belöningar vilka ska driva högre spelaraktivitet. Kring detta sker en större satsning runtomkring spelet där marknadsföring pågår inför och under eventet.

“Vi är glada att erbjuda våra spelare ytterligare ett väl genomfört säsongsevent. Vi ser att många spelare har väntat på detta event då mycket spelvaluta har spenderats på att bygga starka monster som i sin tur använts för att utmana den nuvarande “slutboss” som spelet erbjuder”, säger Battle Camps produktchef Jesper Nord.

Battle Camp innehåller idag cirka 2000 olika monster som spelare ska samla. Spelaren använder sen sina monster för att skapa ett lag som i sin tur används för att etablera en grupp av lag (“klan”). Dessa kämpar tillsammans i olika event för att stå som slutsegrare. Varje vecka publiceras vinnare på sociala medier och hemsida.

“Spelet har ett fantastiskt speldjup där spelare träffas, umgås och spelar tillsammans. Spelarna kommer från hela världen och det pågår ständigt diskussioner i vårt “community” om strategier och annat som berör spelet”, berättar Jesper

Battle Camp drivs av Battlecamp AB som är ett helägt dotterbolag till Safe Lane Gaming AB

För mer information, vänligen kontakta Bolaget på:
Arvid Klingström

Safe Lane Gaming AB (publ) är ett bolag inom mobilspelsindustrin med över 10 spel portföljen. Utöver spelutveckling fokuserar bolaget på strategiska förvärv och organisk tillväxt. Bolaget utvecklar, förvaltar och förvaltar spel för samtliga plattformar (främst iOS och Android)