Raketspel ingår avtal om publicering av Mine Rescue!

Safe Lane Gaming kommunicerade den 28e februari 2021 att vi har förvärvat Raketspel interaktiva produktioner AB (Raketspel) med tillträde 15e april 2021. Raketspel har ingått ett avtal om publicering av företagets spel Mine Rescue! med publicisten Carry1st. Att arbeta med publicister av spel har varit en stor del av Raketspels framgångsmodell, det ligger i linje med strategin och Safe Lane Gaming ser väldigt positivt på samarbetet med Carry1st.

Under de närmaste månaderna kommer spelet att förberedas för en nylansering och sedan släppas genom Carry1st.

Michael Quacinella, Carry1st lead product manager
“We have been looking for a great hybrid game and after playing Mine Rescue! we immediately felt it was the right one. Raketspel has a lot of experience building exceptional puzzle games and we can't wait to work together, aiming for the top charts!”

Johan Henkow, VD Raketspel:
“Vi är exalterade över att jobba med Carry1st och vi tror att vi tillsammans kan få spelet till en större och bredare publik än vad det har idag”.

SLGs affärside är att vara förvärvsintensivt bolag inom spelindustrin. Bolaget utvecklar, förvärvar och förvaltar spel för samtliga plattformar tillgängliga för allmänheten. Bolaget har sitt säte och huvudkontor i Stockholm. Läs mer på www.safelanegameing.com