Raketspels Downhill Chill har börjat rulla ut via Azerions kanaler

Safe Lane Gaming (“SLG”) har tidigare, genom dotterbolaget Raketspel, ingått avtal gällande distribution av spelet Downhill Chill via Azerions kanaler. Det första steget i avtalet med Azerion har nu genomförts och spelet är nu live i en HTML5-variant på distributörens spelportaler.

Fortsätter sammabarbeta under 2022
I nästa steg kommer Downhill Chill att ligga som förinstallerat spel på nya Android-telefoner via mobiloperatörer i flertalet Europeiska länder, samtidigt som det fortsatt är tillgängligt i bland annat App Store och Google Play. Spelet, som sedan tidigare är populärt (betyg 4,6 på App Store) och lättspelat, genererar intäkter genom In-App Purchase (köp i spel) och via annonser.

Kort om Azerion
Azerion grundades 2014 av två holländska entreprenörer och har upplevt en snabb expansion genom både organisk tillväxt och strategiska förvärv. Azerion har sitt huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna och är idag en av världens största publishers inom online spel med över 425 miljoner aktiva spelare per månad.

Kort om Downhill Chill
Downhill Chill är ett snabbt skidspel där du tävlar mot avatarer för att vara först över mållinjen. Spelet erbjuder en otalig mängd banor och utmaningar och är ett klassiskt Hyper Casual-spel med en snabb inlärningskurva.