Safe Lane Gaming anställer Philip Arfwedson till ny Chief Financial Officer

Safe Lane Gaming AB (publ) (“SLG” eller “Bolaget”) meddelar idag att Philip Arfwedson har anställts och kommer tillträda som ny Chief Financial Officer (CFO). Philip, som kommer närmast från rollen som Financial Director på Link Mobility AB (”Link”), tillträder tjänsten den 1 augusti 2022.

Philip Arfwedson har ingått i Link Mobilitys ledningsgrupp med det övergripande ansvaret för ekonomifunktionen. Därutöver har Philip varit involverad i arbetet gällande verksamhetsstyrningen, affärsutveckling och strukturering. Philip har varit högst delaktig i Link Mobilitys kraftiga tillväxt under de senaste åren där Link mellan åren 2016 - 2020 haft en genomsnittlig årlig omsättningstillväxt (CAGR) om drygt 38 %. Dessförinnan kommer Philip från rollen som Business Controller på Com Hem AB.

Som tidigare kommunicerat är Bolagets primära fokus att fortsatt söka efter potentiella förvärv, vidareutveckla SLG Operations och stärka Bolagets finansiella ställning med fokus på balansräkningen. Philip kommer med sin erfarenhet spela en viktig roll när SLG på sikt ska bli ett lönsamt tillväxtbolag.

- Philip kommer närmast från ett bolag som under de senaste åren haft en fantastisk tillväxt. I takt med att vi ska växa på ett smart men samtidigt lönsamt sätt behöver vi därför stärka upp vår ledningsgrupp med rätt medarbetare. Philip är helt rätt person som kommer bidra med den kompetens och affärsdriv som vi på SLG eftersöker. Jag är väldigt glad att han vill vara med på vår resa när vi nu lägger in en extra växel, säger Jesper Nord, VD på SLG.

Philip Arfwedson kommer att ingå i Bolagets ledningsgrupp och är oberoende i förhållande till större ägare i SLG.

- Det känns bra och spännande att börja på SLG och jag ser fram emot att få vara med och bidra till tillväxt- och utvecklingsresan som SLG står inför. Det finns ett driv i verksamheten och jag hoppas kunna hjälpa SLG att växla upp och skapa större värden, säger Philip Arfwedson, tillträdande CFO för SLG.