Safe Lane Gaming deltog i spelutvecklarkonferensen Nordic Game

Safe Lane Gaming (”SLG”) deltog på årets upplaga av spelutvecklarkonferensen Nordic Game på Slagthuset i Malmö mellan den 17 – 20 maj 2022. Konferensen, som attraherar ca 6 000 besökare från Norden och stora delar av Europa, är den största inom spelutveckling i Europa och näst största i världen.

Konferensen bestod av fyra intensiva dagar där SLG, och det helägda dotterbolaget Raketspel, fick möjlighet att träffa branschkollegor, kunder, samarbetspartners och samtidigt visa upp det senaste ur spelportföljen.

“Efter två år av en pandemi som satt stopp för fysiska möten och mässor var det otroligt roligt att äntligen få träffa branschkollegor och andra nyckelpersoner för vår framtida tillväxt. Fokus under veckan var att prata med spelförlag och visa upp vår spelportfölj som ständigt är under utveckling. Många intressanta möten som vi hoppas kommer ge avtryck på vår verksamhet framgent”, säger Arvid Klingström, CCO på SLG.

Konferenser som dessa är av stor vikt för att SLG ska kunna utveckla verksamheten. Förutom partners och kunder som är direkt hänförliga till verksamheten finns det även andra företag på plats inom bland annat tracking, användartester och skräddarsydda annonseringslösningar för spel. Företag som dessa kan bidra till högre kvalité i SLG:s grundutbud, något som har en direkt påverkan på kunder, samarbetspartners och leverantörer.

För mer information, vänligen kontakta Bolaget på:

Safe Lane Gaming AB (publ) (SLG)
SLG är ett bolag inom Gaming sektorn, bolag har idag över 10 spel i sin portfölj och fokuserar på strategiska förvärv och organisk tillväxt. Bolaget förvärvar och förvaltar spel för samtliga plattformar tillgängliga för allmänheten. SLG:s huvudkontor ligger i Stockholm, Sveriges huvudstad, även om personalen är spridd över hela världen.