Safe Lane Gaming ingår avtal om utveckling och lansering av spelet Duck Race på andra spelplattformar

Safe Lane Gaming har idag ingått avtal med den italienska spelstudion Fantastico Studio om att utveckla och lansera mobilspelet Duck Race på andra spelplattformar. Avtalet innebär att Fantastico Studio får lansera spelet på plattformarna Nintendo Switch, Sony Playstation, Microsoft Xbox och Steam, där Nintendo Switch ser ut att vara först ut.

- För att maximera avkastningen på våra redan utvecklade spel så har vi senaste månaderna tittat närmare på nya samarbeten. Fantastico Studio har erfarenhet av att ta mobilspel till andra plattformar, vilket känns lovande, säger Arvid Klingström, VD Safe Lane Gaming.

Safe Lane Gaming bedömer inte att värdet av detta avtal kommer att påverka siffrorna nämnvärt. Målet är att spelet ska lanseras under kvartal 3 i år.

- Vi bedömer inte att lansering av Duck Race på andra plattformar kommer innebära en stor förändring av bolagets intäkter. Vi ser det som naturlig affärsutveckling av vår spelportfölj. Ser vi rätt resultat kan vi jobba vidare med fler spel framöver, konstaterar Arvid Klingström.

Avtalet bygger på att Fantastico Studio utvecklar Safe Lane Gamings nuvarande mobilspel, Duck Race, att fungera på andra plattformar. Sen kommer Fantastico också vara ansvariga för lansering och löpande marknadsföring av spelet.

Mer om spelet och länkar till att ladda hem det hittar du här: https://safelanegaming.com/games/duck-race/

För mer information, vänligen kontakta Bolaget på:
Arvid Klingström

Safe Lane Gaming AB (publ) är ett bolag inom mobilspelsindustrin med över 10 spel portföljen. Utöver spelutveckling fokuserar bolaget på strategiska förvärv och organisk tillväxt. Bolaget utvecklar, förvaltar och förvaltar spel för samtliga plattformar (främst iOS och Android)