Safe Lane Gamings dotterbolag Battle Camps veckoevent slår säljrekord

Safe Lane Gamings (SLGs) dotterbolag Battlecamp AB, som äger mobilspelet Battle Camp, visar på fortsatt bra försäljning. Under Battle Royal eventet som hölls mellan den 10-15 juni slogs säljrekord. Preliminära siffror från eventet visar på en ökning om närmare 20%, vilket motsvarar ca 100 000 SEK. Spelet som idag finns att ladda ner på App Store, Google Play och Amazon är ett äventyrsspel där över 14 000 spelare träffas varje dag och fångar monster till sitt lag och tävlar mot andra.

Vecka 22 (10-15 juni) hölls eventet Battle Royal och slog alltså rekord sedan SLG tog över spelet hösten 2020. Teamet som arbetar har fokus på stabilitet och att få tillbaka high spenders, alltså de tidigare spelarna som spenderar och spelar mycket. Genom att hela tiden lyssna på community och göra löpande utveckling i de olika eventen, når Battle Camp nu en ny rekordmarkering.

Tack vare marknadsföring och word of mouth har Battle Camps engagerade community börjat växa än mer. Spelarna lyfter löpande fram SLGs engagemang och ständiga utveckling av spelet. Samtidigt som spelets community växer har det även startats ett mentorsprogram på Facebook, “Battle Camp Global Learning”. I det här forumet engagerar sig flera rutinerade spelare att hjälpa de nya att komma in, bemästra och bli engagerade i spelet.

Battle Camp har ett globalt team bestående av utvecklare, game designer, testare, community manager m.fl. Teamet arbetar tillsammans effektivt och kan tack vare sin globala uppbyggnad arbeta samtliga av dygnets timmar. Det här har löpande visat på bättre resultat och nu slår eventet Battle Royal rekord med nästan 100 000 SEK från föregående omgång av samma event.

Viktig information
Styrelsen för SLG bedömer att ovan lämnad information ej är av kurspåverkande karaktär men att det alltjämt är av intresse och därför offentliggör informationen till bolagets intressenter.